Catatan Perjalanan

Melawan Rasa Takut Di Jembatan Cinta Pulau Tidung

Lompat gak, lompat gak, lompat gak. Butuh waktu lama buat gue melawan rasa takut melompat dari ketinggian. Yup melompat dari Jembatan Cinta Pulau Tidung. Maju mundur maju mundur (gak pake cantik ya) mau lompat takut, mau mundur juga malu. Dan byurrrrr akhirnya gue terjun bebas kelaut. Ini adalah pengalaman pertama gue lompat dari ketinggian.

Setelah bekenalan dengan teman teman baru di gunung Prau beberapa waktu lalu, maka kita pun intens berkomunikasi dan kumpul bareng, lalu bikin rencana untuk trip ke Pulau Tidung. Ini adalah pertama kali gue menginjakkan kaki ke Pulau Tidung salah satu pulau yang ada di kepulauan Seribu, rasa penasaran gue selama ini tentang pulau Seribu akhirnya akan terjawab juga.

Pelabuhan Kali Adem – Muara Angke
Karna rumah gue berada di pinggiran Jakarta maka gue harus berangkat pagi pagi dari rumah biar gak telat sampai lokasi, kondisi jalan yang lancar pada sabtu itu membuat gue sampai di Pelabuhan Kali Adem – Muara Angke kepagian. Walaupun masih pagi tapi kondisi di pelabuhan sudah ramai, itu disebabkan long weekend dimana orang orang pada liburan ke pulau. Rombongan teman teman gue akhir nya mulai berdatangan satu persatu dan disini dapat teman teman baru lagi, banyak teman banyak rejeki amin.

Kita sudah masuk kapal, tapi masih belum ada tanda tanda kalau kapal akan berangkat, setelah lelah menunggu (asekk) akhirnya kapal yang akan membawa kita ke pulau Tidung ini berangkat juga. Ada hal yang bikin kita khawatir pada saat itu yaitu kita tidak kebagian pelampung, jadi ceritanya kehabisan dan sisa sisa pelampung yang tersedia tidak layak pakai. Cuma bisa berdoa semoga tidak terjadi apa apa, khawatir kita berlebihan karna tiga minggu sebelumnya ada kapal yang menuju ke pulau Tidung mengalami kebakaran dan mengakibatkan banyak korban, rata rata korban tenggelam karna tidak memakai pelampung. Kan serem ya.

Di awal perjalanan semua masih aman, ombak laut masih bersahabat dan kita juga masih fresh, tapi makin lama ombak semakin kencang membuat kapal kita bergoyang goyang dangdut, hal ini bikin kepala jadi pusing dan bahkan ada yang sampai mabok, nah loh. Kalau begini cuma bisa pasrah dan di bawa tidur aja.

Pulau Tidung
Ketika kapal mulai merapat ke pelabuhan, ada perasaan lega banget karna perjalanan kita lancar walaupun tadi ombak laut sangat kencang. Sekaligus ada perasaan senang juga karna akhirnya bisa menginjakkan kaki di pulau Tidung.

Pulau Tidung Kecil

Di pelabuhan kita dijemput oleh tour guide dan di ajak ke homestay dengan berjalan kaki saja karna jarak antara pelabuhan dan homestay tidak terlalu jauh. Di homestay kita sudah disediakan sepeda sebagai alat transportasi kita selama di pulau, dan beruntung nya kita semua bisa naik sepeda coba kalau ada yang gak (hehe). Makan siang juga sudah tersedia dan karna perut udah lapar saat nya kita makan, selamat makan.

Menikmati sunset yang tertutup kabut

Ada hal yang mengganggu gue selama berada di pulau Tidung yaitu banyak kucing berkeliaran di sekitar homestay, dan kucing kucing yang jumlah nya lumayan ini sedikit jahil, mereka tidak takut untuk masuk ke dalam rumah dan mengambil makanan yang tersedia di meja. Harus berhati hati aja harus selalu menutup pintu rumah dan makanan yang tersedia di meja juga dalam keadaan tertutup kalau tidak mau di gondol sama kucing.

Acara kita setelah makan siang adalah ke Jembatan Cinta.

Jembatan Cinta

Banana Boat

Setelah memarkirkan sepeda di area parkir kita lalu berjalan sebentar ke arah jembatan, kondisi disana sudah ramai dengan wisatawan yang bermain air. Siang itu kita akan bermain banana boat dan melompat dari Jembatan Cinta. Setelah main banana boat nya beres (kurang lama sih hehe) kita akan ke permainan selanjut nya melompat dari jembatan. Sekilas melihat dari bawah sih kayana biasa biasa saja dan kayanya pasti bisa, tapi pas sudah di atas jembatan lutut gemetaran.

Otw ke pulau Tidung Kecil, kita akan membelah laut
Sepeda adalah alat tansportasi selama di pulau

Mundur saja lah kalau begini, cuma karna gengsi depan teman teman akhir nya di lakuin juga, oiya gw itu gak bisa berenang, jadi sebelum lompat gue sudah minta teman untuk standby dibawah sambil bawa pelampung. Gak lucu aja abis lompat gue hanyut kebawa arus hehe. Akhirnya hal yang menakutkan itu pun terlewatkan dan gue udah naik lagi, ketika ditantang untuk lompat lagi NO WAY!

Beres dari Jembatan Cinta kita berjalan ke arah pulau Tidung Kecil, nah jarak antara pulau Tidung Besar dengan pulau Tidung Kecil lumayan jauh kita melewati jembatan panjang yang membelah laut, view disini bagus apalagi kalau cuaca cerah. Kita gak bisa berlama lama di pulau Tidung Kecil karna hujan mulai turun, oiya waktu itu sudah musim hujan, saatnya kita main ke tempat selanjutnya yaitu sunset spot. Sayang nya karna berkabut sunsetnya kurang begitu bagus. Akhirnya kita balik ke homestay untuk mandi, persiapan makan malam dan bakar bakar ikan.

Terjatuh tapi bisa bangkit 😁

Saatnya Snorkeling
Pagi itu kita bangun pagi melihat sunrise, kebetulan homestay kita di pinggir laut jadi gak usah pakai sepeda lagi tinggal jalan, pagi itu kita kita bisa menikmati sunrise yang indah. Betah rasanya duduk di pinggir pantai sambil menikmati hari yang baru. Hari ini adalah hari terakhir di pulau Tidung dan sebentar lagi kita akan snorkeling. Lah gue kan berenang aja gak bisa apalagi snorkeling heheh. Tapi teman gue bilang main air aja dulu, gak bisa berenang mah urusan belakangan. Siap bos!

Sebelum badai datang masih fresh
Foto dulu sebelum snorkeling

Ternyata spot untuk snorkeling harus ditempuh dengan perahu lagi ke arah pulau Payung. Pagi itu cuaca tidak bersahabat, dalam perjalanan menuju pulau Payung tiba tiba cuaca gelap dan hujan badai, gelombang laut tinggi, kita hanya bisa terdiam dalam perahu dengan muka pucat hahah, tiba tiba seorang teman nyeletuk “kalau kenapa kenapa gimana dengan anak gue” hihihi. Tapi kondisi tersebut tidak lama, cuaca kembali bagus dan kita pun sampai di spot snorkeling, setelah puas bermain air dan snorkeling saatnya kita kembali ke darat kembali ke homestay dan kali ini cuaca sangat cerah tidak seperti waktu berangkat tadi.

Saatnya snorkeling

Setelah selesai mandi dan beres beres siang itu kita menuju ke pelabuhan dan balik ke Jakarta.
Dalam perjalanan pulang, kita masih ngalamin ombak laut yang tinggi membuat kapal kita sering oleng hehe. Tapi bersyukur kapal bisa bersandar di pelabuhan dengan aman dan tepat waktu.

Ini adalah lompatan pertama gue di Jembatan Cinta dan sekaligus yang terakhir, karna gue gak akan mau melakukan hal itu lagi ^_^

Related posts

Pesona Dlingo Bantul Yogyakarta

Apriel Mendrofa

Melepas Kangen Dengan Ketinggian Prau 2565 Mdpl

Apriel Mendrofa

Lompat Batu, Sebuah Proses Pendewasaan

Apriel Mendrofa

48 comments

Paltrox Rx September 13, 2018 at 11:57 am

As soon as I observed this internet site I went on reddit to share some of the love
with them.

Reply
Paltrox Rx September 13, 2018 at 1:47 pm

Respect to website author, some fantastic information.

Reply
Pulau Harapan October 1, 2018 at 7:13 am

Tidung emang keren, gak kalah dengan Pulau Lombok.

Reply
Free Online Dating October 7, 2018 at 10:44 am

of course like your web-site however you have to check the spelling on several of your posts.
A number of them are rife with spelling issues and I to find it very bothersome to inform the
truth nevertheless I will surely come again again.

Reply
Cryptocurrency Institute October 8, 2018 at 4:08 pm

Wow, wonderful weblog structure! How long have you been running a blog for?

you make running a blog look easy. The total look of your web site is fantastic,
let alone the content!

Reply
NarcosXXX October 9, 2018 at 1:37 pm

What’s up everyone, it’s my first pay a visit at this site,
and paragraph is in fact fruitful in favor of me, keep up posting these types of articles or reviews.

Reply
Snack Subscription October 13, 2018 at 12:39 am

Hi, everything is going fine here and ofcourse every one is sharing facts, that’s truly excellent, keep up writing.

Reply
Free auto approve list 10-17-2018 October 21, 2018 at 8:37 am

There’s been a lot of changes since I last left a comment about my
site. I’m starting to add the new features that I’ve wanted to.
I hope in the next few weeks that all of it will be up and running.
It’s going to take time and I haven’t had
much of it to dedicate to this project. I thank you all for visiting my site and I hope
you have a great weekend!

Reply
mink lashes individuals October 29, 2018 at 1:09 pm

In fact when someone doesn’t understand after that its up to other viewers that they will assist, so here it occurs.

Reply
vitamine für haare October 29, 2018 at 11:31 pm

Hello, its good paragraph regarding media print,
we all be familiar with media is a enormous source of information.

Reply
kumpulan vlogger terbaik October 30, 2018 at 7:08 am

You understand thus noticeably when it comes to this specific matter, made everyone accept is as true through a number of various sides.. kumpulan vlogger terbaik It is for instance individuals are not curious except if it’s something to do with Gal crazy! Your own personal stuffs exceptional. Constantly care for it up!

Reply
12 volt automotive led lights November 3, 2018 at 12:52 pm

Hi there to every one, because I am actually eager of reading this web site’s post to be updated daily. It carries pleasant material.

Reply
Lyndon Hedlund November 4, 2018 at 10:39 am

hello!,I like your writing so much! share we communicate more about your article on AOL? I require a specialist on this area to solve my problem. Maybe that’s you! Looking forward to see you.

Reply
12 volt automotive led lights November 4, 2018 at 3:21 pm

Hey there! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok. I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new posts.

Reply
adana çıkma parça November 4, 2018 at 8:19 pm

thank you for sharing. Come back our website.

Reply
false eyelashes near me November 5, 2018 at 4:22 am

Good post however , I was wondering if you could write a litte more on this subject?
I’d be very grateful if you could elaborate a little bit further.
Appreciate it!

Reply
do eyelash extensions ruin natural lashes November 5, 2018 at 5:28 am

This is a very good tip especially to those fresh to the blogosphere.

Brief but very precise info? Thank you for sharing this one.

A must read post!

Reply
upload image November 5, 2018 at 3:29 pm

I suppose for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to brand new updates and will share this blog with my Facebook group. Chat soon!

Reply
sa November 15, 2018 at 4:06 pm

I cannot thank you enough for the post.Really looking forward to read more. Cool.

Reply
sa November 15, 2018 at 10:23 pm

Say, you got a nice blog post.Thanks Again.

Reply
sa November 16, 2018 at 9:53 am

A big thank you for your blog article.Thanks Again. Want more.

Reply
Jerrica Pardew November 28, 2018 at 5:55 am

Hey there! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one? Thanks a lot!

Reply
sa November 28, 2018 at 7:17 am

I cannot thank you enough for the blog post.Really looking forward to read more. Awesome.

Reply
Ha Jerry November 28, 2018 at 7:50 am

Attractive section of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently rapidly.

Reply
Free Proxy List November 28, 2018 at 5:40 pm

Every 60 minutes there are new public proxies added.
You can directly import these into your SEO tools or
do it manually. There are proxies for ScrapeBox and all other tools.
Let me know if you need free public proxies for other tools.
I’ll try to add them if I can.

Reply
the flat belly fix system November 29, 2018 at 12:43 am

It is not my first time to pay a quick visit this site, i am visiting this site dailly and get nice facts from here every day.|

Reply
Free Expired Web 2.0 List November 29, 2018 at 1:26 am

Here is where I put all of my expired web 2.0 accounts.
I scrape massive lists and then check to see if they’re
expired. I think you’ll be surprised by the number of accounts that I come across.

Hopefully, you’ll be able to put these expired accounts
to good use.

Reply
hdmoviees.com November 29, 2018 at 9:51 pm

subscribe now for upcoming movies in hindi2018 New full hd hindi movies 2018 New hindi dubbed movies hd 2018 Hindi dubbed hd movies

Reply
Allan November 30, 2018 at 7:11 am

It’s not my first time to visit this website, i am visiting this site dailly
and obtain fastidious information from here every day.

Reply
instagram destek November 30, 2018 at 1:15 pm

instagram destek

Reply
sa November 30, 2018 at 4:45 pm

I cannot thank you enough for the blog post.Really looking forward to read more. Awesome.

Reply
Dieta Cetogenica Tramos December 5, 2018 at 10:07 am

There is evidently a lot to know about this. I assume you made various good points in features also.

Reply
gazino iş ilanları December 5, 2018 at 8:21 pm

Thank you for sharing. Come back our website.

Reply
minecraft March 24, 2019 at 6:22 am

Hey! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to check it out.

I’m definitely enjoying the information. I’m bookmarking
and will be tweeting this to my followers! Exceptional blog and terrific design.

Reply
minecraft March 26, 2019 at 12:15 am

Hi! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you
using for this website? I’m getting sick and tired of
Wordpress because I’ve had issues with hackers
and I’m looking at options for another platform.
I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

Reply
minecraft March 29, 2019 at 6:00 am

bookmarked!!, I really like your web site!

Reply
minecraft April 25, 2019 at 11:45 pm

This design is steller! You certainly know how to keep a reader entertained.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start
my own blog (well, almost…HaHa!) Excellent job.
I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.

Too cool!

Reply
tinyurl.com April 26, 2019 at 8:58 pm

Hello, its good paragraph on the topic of media print, we
all understand media is a impressive source of information.

Reply
minecraft April 29, 2019 at 8:57 am

I think the admin of this site is truly working hard in favor
of his web page, for the reason that here every material is quality based material.

Reply
minecraft April 30, 2019 at 6:40 am

I appreciate, cause I found just what I used to be taking a look
for. You have ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a
great day. Bye

Reply
boekhouder May 2, 2019 at 2:52 pm

Wonderful, what a blog it is! This webpage provides valuable information to us, keep
it up.

Reply
accounting breda May 7, 2019 at 3:11 pm

Thank you for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I am waiting for your further post thank you once again.

Reply
financiële administratie May 12, 2019 at 12:49 pm

I really like what you guys are usually up too.
This type of clever work and exposure! Keep up the fantastic works guys I’ve
you guys to my personal blogroll.

Reply
apex legends android download May 22, 2019 at 11:06 pm

Why viewers still make use of to read news papers when in this technological globe everything is existing
on web?

Reply
how to get help in windows 10 May 23, 2019 at 11:20 pm

Thanks for the good writeup. It actually used to be a amusement account it.
Glance advanced to far delivered agreeable from you!

However, how could we be in contact?

Reply
acrylnagels breda May 28, 2019 at 12:45 pm

Appreciate the recommendation. Will try it out.

Reply
www.robtex.com May 31, 2019 at 7:49 am

If some one desires expert view about blogging then i advise him/her to pay a visit this webpage, Keep
up the fastidious work.

Reply
whois.ipchecker.info May 31, 2019 at 12:30 pm

I think you have mentioned some very interesting details, regards for the post.

Reply

Leave a Comment